مقالک های شیردل خراسانی

از دفتر شعر تو کسی نیست نخوانده

مقالک های شیردل خراسانی

از دفتر شعر تو کسی نیست نخوانده

چرا روسها مسلمان نشدند؟

شیردل خراسانی | جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۵:۳۸ ب.ظ

 

نکته جالبی در تاریخ روسها وجود دارد که بسیاری از مورخین (مانند سعید نفیسی در کتاب تاریخ ادبیات روسی) به آن اشاره کرده اند و بازگویی آن بسیار پندآموز است:

روسها در آغاز بت پرست بودند ولی شاه روسها (شاه کنیاز ولادیمیر) در سده پنجم هجری تصمیم گرفت روسها مسیحی یا مسلمان شوند بنابراین گروهی را برای تحقیق به بغداد و قسطنطنیه فرستاد!

این گروه ، نخست به بغداد رفتند و چون ظاهربین و بیسواد بودند درباره دین اسلام تحقیق چندانی نکردند ولی شهر بغداد را پر از درگیری های خونین فرقه ای و با خیابان های کثیف و با اخلاقیات ناهنجار یافتند!!!

آنها پس از چند روز از بغداد خارج شده و پس از آن به قسطنطنیه رفتند که مرکز مسیحیت ارتدکس و بزرگترین شهر مسیحی نشین جهان بود.

در آنجا با کلیساهای تمیز و زیبا و کشیش های خوش برخورد و خیابان های پاکیزه و بناهای با عظمت و عدم برخوردهای خونین روبرو شدند و توانستند با کشیش ها درباره مسیحیت صحبت و گفتگو کنند!

 

 

 

‏این گروه تحقیقاتی پس از چند ماه به نزد شاه روس برگشتند و گزارش سفرشان را به سود مسیحیت ارائه دادند!

شاه روس نیز پس از شنیدن گزارش ، دستور داد که روسها مسیحی ارتدکس شوند!

 

شاه کنیاز ویلادیمیر در سال988میلادی غسل تعمید داده شد و مسیحی گشت و سرنوشت ملت روس نیز با او گره خورد!

این اتفاق به اندازه ای برای روسها مهم است که هرسال روز مسیحی شدن خود را جشن میگیرند و نقاشی ها و مجسمه های زیادی از شاه ولادیمیر ساختند و او را قدیس خواندند!

 

 

به همین سادگی روسها مسلمان نشدند!!!

 

‏پ.ن : اکنون کار ندارم که از این مقالک چه نتیجه ای میگیرید ولی میخواهم بگویم که : " گاهی ظاهر ما سرنوشت یک ملت را تغییر میدهد! "

چقدر ظاهر ما مسلمانان با ظاهر و باطن اسلام یکسان است؟

پاسخ به عهده خودتان...

  • شیردل خراسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی